Dream. Travel. Discover. MOMspiration’s Marjolijn goes to……

We zijn ingecheckt. Alle spullen liggen klaar op ons bed. De tassen liggen klaar om gevuld te worden. Cadeautjes voor de familieleden zijn ingeslagen. De koelkast is leeg. Kriebels in mijn buik…. HEEL veel kriebels in mijn buik. Want ondanks dat ik er zó SUPER veel zin in heb, vind ik het best een beetje spannend. Positief spannend. New York, HERE WE COME!

We gaan het gewoon écht doen. We gaan een reis maken waar we vorig jaar alleen nog maar van konden dromen. Toen het allemaal een beetje anders liep dit voorjaar dan we hadden gehoopt/verwacht en daarna deze reis op ons pad kwam, konden we maar aan één ding denken: BOEKEN. We doen het gewoon. Gewoon Genieten met twee hoofdletters G. En toen we in april onze persoonlijke reisadviseur van The Travel Club (echt, ik kan iedereen zo’n iemand aanbevelen) het definitieve mailtje stuurden met de opdracht om de reis te gaan boeken, hadden we óók deze kriebels in ons buik. We hebben nog nooit zoveel geld uitgegeven aan een vakantie. We hebben nog nooit als gezin een “grote” reis gemaakt naar een ander continent. Of zoals Levi het mooi benoemt: “ik ga aan mijn tweede grote vakantie beginnen”. De eerste grote vakantie was de zomervakantie van vorige maand volgens onze kleine vriend.

Morgen om deze tijd zijn we geland. En zo kan ik me niet voorstellen dat we over iets minder dan 24 uur in The Big Apple zullen zijn. Als ik aan dat moment denk, word ik nog zenuwachtiger. We zijn al weken bezig met een lijst te maken met dat wat we willen gaan doen in deze geweldige stad. Maar we komen er niet uit. We kunnen geen keuze maken. Want de keuze is reuze. Te reuze. En weet je, ik vind het alleen al zó tof om er te zijn!

We verblijven 4,5 dag in New York. Het enige wat nu vast staat is dat we een fietstour gaan maken met Baja Bikes door Manhattan en Brooklyn, met een Nederlandse gids. Lekker Hollands op de fiets op ontdekkingstocht. Whihoooo!

Had ik al gezegd dat ik er heel veel zin in heb?

Maar daarnaast gaan we ook naar Central Park (hoe leuk, we gaan met een vriendin van mij en haar gezin op zondag chillen in HET bekendste park van de wereld – althans, het bekendste park van de wereld in mijn ogen), willen we naar het Empire State Building, Times Square, naar Top of the Rock óf het WTC, the High Line bewandelen en hamburgers eten in Madison Square Park. Maar misschien heb JIJ wel de tip voor ons en weet jij een plek/musea/restaurant die we echt niet mogen missen? Ik hoor het HEEl graag van je!

Maar we hadden ook heel veel verbaasde, verwarrende en verontruste blikken toen we vertelden dat we Levi meenamen op deze trip naar deze stad. Een kleuter zou niks hebben aan een bezoek aan The Big Apple. De stad zou té overweldigend zijn voor hem. De afstanden zouden niet te doen zijn voor een mannetje van 1,18 meter.
Maar Levi thuis laten, was voor ons geen optie. Ik ben ervan overtuigd dat hij ook verliefd gaat worden op de stad. Deze reis gaan we maken als gezin. Wij met z’n drieën. En natuurlijk heeft het er ook heel erg mee te maken dat we ná New York, doorreizen naar onze Amerikaanse familie in Zeeland, Michigan. Zij hebben Levi twee jaar geleden voor het eerst ontmoet toen zij hier in Nederland op bezoek waren, dus voor ons voelde het ook vanzelfsprekend dat hij met ons mee zou gaan. En nog meer familievreugde, want we treffen mijn zusje en haar vriend op het vliegveld van Detroit – die nu al twee weken aan het reizen zijn door Amerika – en dan reizen we samen verder naar onze Amerikaanse familie. Heel bijzonder. Zeker heel bijzonder omdat ik zeven jaar geleden ook samen met mijn zusje bij hen op bezoek ben geweest. De tijd herhaalt zich. Alleen nu met kinderen. Tof, tof, tof.

De nieuwste blog van onze eigen Annette voor KLM met TOP-tips voor een lange vluchtreis met (kleine) kinderen komt dan ook precies op tijd. Goed voorbereid stappen wij het vliegtuig in. Levi waren we al een aantal weken aan het voorbereiden. Samen boekjes gehaald bij de bibliotheek over New York. Plaatjes bekeken van alle gebouwen, parken en bruggen. Het vrijheidsbeeld laten zien. Hem voorbereid op een lange, lange, lange vlucht. En Levi had al zijn eigen voorbereidingen getroffen, bleek vanmiddag. Want slim dat meneer was, was hij van de week al begonnen met filmpjes downloaden op de iPad. Toen ik vanmiddag de welbekende Netflix-app opende, zei hij: “Heb ik al gedaan mam, alles wat ik wil kijken in het vliegtuig is al gedownload….”. Onze ervaren reiziger.

En zo zittend op de bank, kijkend naar alle spullen om ons heen die zo goed als klaar liggen voor vertrek (ik geloof dat elk stopcontact in ons huis een elektronisch apparaat te laden heeft….), besef ik mij wat voor een enorme bofkont ik ben. Een bofkont die het kon regelen op werk dat ik mijn dagen in andere weken in haal. Een bofkont die op de school van haar zoontje vrij kon vragen en geoorloofd vrij heeft gekregen (hoeraaaa, dat hij nog geen zes jaar is want nu heeft hij nog extra vrije dagen waardoor deze trip mogelijk is). Een bofkont die zich zo’n reis kan veroorloven. Want MOMspiration is momenteel niet een afspiegeling van een gemiddeld Nederlands gezin wat betreft vakanties en reizen. MOMspiration goes BEHOORLIJK intercontinentaal. Maar, als het dan toch kan, gaan we gewoon dubbel en dwars genieten.

En ik neem je mee! Ik neem je mee op onze reis. Ik laat je mee genieten. Dubbel en dwars. Hier op MOMspiration.nl maar ook op Instagram. See you later!

Over de schrijfster van dit artikel

Marjolijn Vreeburg is 30 jaar en woont samen met haar vriend Stan en zoontje Levi (5 jaar) in Katwijk aan den Rijn. Levi is een energieke, vrolijke maar vooral lieve kleuter.

Marjolijn werkt drie dagen per week als intern begeleider in het regulier basisonderwijs. Zij is druk met van alles en nog wat: leuke dingen doen met haar mannen, klussen in hun te leuke huis van 106 jaar oud, sporten (van alles een beetje: yoga, hardlopen, crossfit en skiën) en ze zoekt graag de gezelligheid van haar vriendinnen op. En ergens tussendoor probeert zij wat me-time in te bouwen, het huishouden te runnen en de rust en structuur te bewaren in haar gezin. Haar avonturen zijn te volgen op Instagram (onder de naam: marjolijn_vr).