Vind je jezelf te dik, te slap of uitgeblust en baal je hiervan? Doe er dan iets aan of zeur niet!

Dit blog is voor iedereen die niet trots is op zijn of haar lijf. Dit blog is voor iedereen die zich niet energiek voelt. Dit blog is voor iedereen wiens zelfvertrouwen ver te zoeken is. Dit blog is voor iedereen die niets doet om voorgaande zaken op te lossen. Dit blog is voor iedereen die daarvan baalt. Ben jij dat? Dan kun je twee dingen doen: Er IETS aan doen of er NIETS aan doen. Wil je er niets aan doen? Lees dan niet verder. Wil je er wel stiekem wel wat aan doen, maar lukt het je niet om te beginnen? Wees dan klaar voor actie. Eerst in je hoofd en dan komt de rest. Want mensen, laten we eerlijk zijn: het zit allemaal tussen de oren. Dat je er niets aan gedaan hebt om je wél lekker (en mooi) in je eigen lijf te voelen is jouw verantwoordelijkheid. Jij hebt het zelf tot nu toe niet graag genoeg gewild.  

Oké, dit is dus nu al het meest onaardige blog ever. Sorry not sorry, want misschien is dit wel DE schop onder de billen die je net nodig had. Die billen die je dus zelf te slap vindt. Of te dik. Of te dun.

Klaar voor de schop? KOMT ‘IE DAN!

Een vragenlijst om de actie in je koppie te activeren: 

  • VRAAG jezelf af: Wat zou ik graag anders willen zien aan mijn lijf?
  • VRAAG jezelf af: Wat heb ik er tot nu toe aan gedaan om dit te veranderen? Wat vind ik van die hoeveelheid actie?
  • VRAAG jezelf af: Wat zijn de redenen dat ik er tot nu toe niets/te weinig aan gedaan heb?

Mogelijke antwoorden voor deze laatste vraag zijn: geen tijd, kind(eren) (gebaard), geen zin, kan het niet, (te) moe of pijn. Natuurlijk kan ik niet voor iedereen spreken, maar tegen een heel groot deel van jullie durf ik te zeggen dat al deze redenen eigenlijk hele magere redenen zijn. Wil je er nu wel of niet iets aan doen om dat lijf van jou een sterk lijf te maken waar je supertrots op bent?

Screen Shot 2017-10-16 at 20.53.16

Voel je de werking van de schop al een beetje?? Eens kijken of je deze trap dan kunt beklimmen tot de 3e trede.

Yes-I-did-it

Hopelijk ben je bij ‘I WANT TO DO IT’ terechtgekomen. Goooood busy, want dit is een heel belangrijke stap in de juiste richting. Jouw positieve mindset is aannnn. Het is nu tijd voor een plan van aanpak. Ja, nu!

Zoek naar mogelijkheden om gezond(er) te eten en meer te gaan sporten. Heb je te weinig verstand van beide zaken? Neem dan een professional in de hand.

Wat ook leuk is en goed helpt: lees Women’s Health. Dit magazine staat bomvol leuke tips en trucs om goed voor je eigen lijf en hoofd te zorgen. Ik doe hier maandelijks zoveel inspiratie uit op. Werkt heerlijk motiverend en is een fijn mindful momentje om onder het genot van een kop thee te lezen.
Wat ook leuk is en goed helpt: Schrijf je in voor een proefles bij Mom in Balance. Er is vast een trainster bij jou in de buurt waar je bij aan kunt sluiten. Leuke groep positieve vrouwen bij elkaar = het halve werk. Samen sta je nóg sterker!
Wat ook leuk is en goed helpt: Er zijn heel veel leuke sport apps voor op je telefoon of tablet. De oefeningen die duidelijk uitgelegd worden kun je waar je maar wilt uitvoeren, dus ook gewoon thuis (voor de buis). Ik ben fan van Kayla Itsines (SWEAT app) en Blogilates. Via vimeo.com doe ik ‘graag’ de Insanity workouts van Shaun T. IDIOOT heftig, maar je ziet al binnen een paar weken enorm resultaat.
Wat ook leuk is en goed helpt: Check regelmatig Fitgirls.nl en volg hen op Instagram. Ze focussen zich op mindset, balans, training, voeding en ontspanning. In tegenstelling tot andere ‘fit’-communities legt FITGIRLS het accent meer op innerlijke dan op uiterlijke fitheid. FITGIRLS gelooft dat iedere vrouw haar eigen succesformule zal vinden door bewust te kiezen voor wat mentaal en fysiek energie geeft. Zij stimuleren dit met no-nonsense en toegankelijke content. MOMspiration LOVES dit! Plus Lizzy, Dani & Team.
Wat ook leuk is en goed helpt: Keep it simple. ‘Gewoon’ gezonde boodschappen doen, ‘gewoon’ minder snoepen en ‘gewoon’ iedere dag lekker in beweging zijn. Doe ‘gewoon’ eens 50 squats. Geen sportkleding voor nodig. Je zult zien dat je dan in de goede mood raakt en meer wilt. Plak er 50 sit ups achteraan. En 50 (jumping) lunges. En 50 burpees. En 50 high knees. Wanneer je deze hele reeks doet zou ik overigens wel sportkleding adviseren (vooral een goede bh bij de high knees ;-))
Wat ook leuk is en goed helpt: Mooie sportkleding en goede schoenen. Ik ben een enorme fan van het Noorse vrouwenmerk KariTraa. Betaalbaar en mooooiiii!
Wat ook leuk is en goed helpt: Samen sporten. Zorg voor een aantal stokken achter de deur die je in actie krijgen wanneer je geen zin hebt. Check eens een CrossFit box in de buurt en doe een proefles mee. Iedere box heeft een eigen soort van community waar jezelf verbeteren op een ontzettend positieve manier voorop staat. CrossFit is heel gezellig, heel stoer en uitdagend op je eigen niveau.

Wat niet leuk is, maar jou misschien wel helpt: is om te weten dat ook ik heeeeeeel vaak echt NUL komma NUL zin heb om in actie te komen. Ook ik gebruik de kids als excuus om vandaag even niet te gaan sporten. Morgen maar weer. Of de dag daarna. Ik heb toch wel al genoeg bewogen vandaag. Laat maar. Lekker boekje pakken wanneer de kids op bed liggen. Of zal ik toch…? Nah, nee. Someday….

someday

EN DAN. DAN komt een oerkracht naar boven die DE SCHOP heet. Dan spreek ik mezelf uiterst streng toe en zeg:

De Graaf, stel je niet aan. Geen gezeur meer. Hup die sportkleren aan en GAAN met de banaan. Het hoeft niet lang te duren, maar doe ik ieder geval IETS. Even met je eigen lijf bezig zijn en lekker zweten. Hop hop.

Die eerste stap om te beginnen is heel vaak heel ENORM. Dat heb ik er in mijn hoofd dan van gemaakt, want eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk. Maar dan heb ik dus gewoon echt geen zin.
Wanneer ik eenmaal bezig ben (en vooral achteraf), dan voel ik mij de allerstoerste chick van het hele universum. Ook zie ik opeens buikspieren. En die billen, noh, die mogen er ook zijn: “Goed bezuuuugggg billies! Je kunt wel zien dat jullie hard hebben gewerkt!” (zie je, het zit écht tussen m’n Squats + burpees 4 life. Nog even toffe bezwete actiefoto op Instagram (want anders is het natuurlijk niet echt gebeurd).

Serieus, wat zo’n workout met mij doet is fantastisch. Daar kan geen medicijn tegenop. Al voel ik me nog zo moe, chagrijnig, lelijk en stom: a workout a day keeps die dokter wel away. Gecombineerd met gezond(er) eten levert het zoveel op: een enorme boost positiviteit en energie!

Doe je mee en ga je voor de volgende traptrede waarop staat ‘I’ll try to do it‘?? Ik hoop het, want ik gun jou zo een lijf en blij hoofd waar je trots op bent! Ik wil je zien stralen vanuit je hart!!!

liefs,

Annette

PS: Neem de tijd om een nieuwe gezonde(re) levensstijl aan te meten. Eentje die bij jou past en die niet voelt als een dieet of iets dat nou perse moet. Doe waar jij je goed bij voelt, want dan is het veel gemakkelijker vol te houden. De resultaten die je voelt en ziet zullen je nog meer motiveren om door te gaan. 

PS2: Vergelijk jezelf nooit met een ander. Niet met hoe iemand eruit ziet of met wat iemand doet. Jij bent jij en je weet zelf wat bij jou past en wat realistisch is. 

 

Over de schrijfster van dit artikel

Annette de Graaf (34 jaar) is vriendin van manueel en sportfysiotherapeut Thaddeus Knops (32) en mama van dochters Jools (4) en Pippa (2,5). Zij is naast lerares Nederlands en Engels op de Internationale School van Amsterdam (waar ze momenteel een jaar onbetaald verlof van heeft gekregen), KLM Blogger en onderdeel van Team Canon Photography Nederland ook oprichtster van MOMspiration.nl; sinds februari 2015 een blog voor (wannabe) heppie mama’s.

Door te laten zien dat het leven veel leuker is met The Sunny Side Up inspireert zij moeders (en overige geïnteresseerden) om blij, gek, gezellig, genietend, luchtig, sportief, reizend, fashionable en gezond de dagen door te brengen. Maarrrr het is helemaal oké om soms even keihard te klagen. Hoort er ook bij! Zolang het niet te lang duurt….

Annette en haar gezinnetje reizen op dit moment door Zuid Afrika, Namibië en Botswana. Ze doen daar o.a. vrijwilligerswerk voor Kinderfonds MAMAS en KLM’s Wings of Support. Met z’n viertjes proberen ze op een relaxte manier zoveel mogelijk te zien en beleven van deze prachtige landen. Hierover wordt uitgebreid gerapporteerd op MOMspiration.nl en Instagram onder de naam The Flying Dutch Family.

Hoe de rest van de 14 maanden durende wereldreis eruit gaan zien en welke landen ze zullen bezoeken?! Dat ligt nog lekker open! Zuid/Midden Amerika? Japan? Indonesië? Houd MOMspiration.nl en de Social Media kanalen in de gaten voor updates (als er ergens WiFi te vangen is tenminste….).

Disclaimer

Annette & haar collega’s Tessa & Marjolijn bloggen alleen over dingen die ze zelf meemaken of producten die zij zelf (hebben) gebruikt. Zij geven hierover ‘slechts’ hun persoonlijke mening.

IMG_1636

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s